Blog dietetyczny Eatfit24

  • 07/07
    2017

    CZEREŚNIE

     

    Czereśnie to bardzo wartościowe owoce, dostępne niestety przez bardzo krótki czas w ciągu roku. W związku z tym, gdy jest ich dostatek warto po nie sięgać, wzbogacając nasz organizm w wiele cennych składników mineralnych i witamin.

    Są bogactwem flawonoidów, witaminy A i C. Mają także niski indeks glikemiczny (około 22). Ponadto zawierają związek o  nazwie cyjanidyna, która może blokować odczuwanie bólu u pacjentów chorych na dnę moczanową (artretyzm), dotykający zwykle osoby z niedoborem witaminy B5, którą czereśnie zawierają w sporej ilości.

    Jednak osoby z chorobą wrzodową żołądka, zepołem jelita wrażliwego powinny uważać na czereśnie i spożywać je najlepiej po poddaniu obróbce termicznej, ponieważ zalegają długo w żołądku. Ponadto niewskazane jest popijanie tych owoców mlekiem lub wodą, ponieważ może to wywołać biegunkę.

    Czereśnie można dodawać do koktajli, sałatek, ciast zarówno na słodko, jak i wytrawnie.

Nasi specjaliści

Mgr Natalia Szmyt

Absolwentka Gdańskiego Uniwer- sytetu Medycznego – studia licenc- jackie na kierunku Dietetyka oraz Akademii Morskiej w Gdyni – studia magisterskie na kierunku To- waroznawstwo, specjalność Usługi Żywieniowe i Dietetyka. Ukończyła również studia podyplomowe na Uni- wersytecie Warmińsko - Mazurskim – Menedżer Jakości i Bezpieczeństwa Żywności. Interesuje się chemią żywności, związkami bioaktywnymi oraz ich zmianami zachodzącymi podczas przetwarzania żywności.
 
 
Mgr inż. Sylwia Moroz

Absolwentka Uniwersytetu Warmiń- sko-Mazurskiego w Olsztynie na kierunku Dietetyka
oraz Technologia Żywności i Żywienie Człowieka. Dieta to dla niej styl życia, w którym oprócz odpowiedniego jedzenia, podstawą jest ruch i pozyty-wne myślenie. Interesuje się psycho- logicznymi aspektami odżywiania, dlatego też jest zwolenniczka holistycznego i indywidualnego podejścia do każdej osoby w myśl dewizy: w zdrowym ciele, zdrowy duch. Jest promotorką nie tyle pomocy doraźnej, co działania długofalowego, uczącego mądrych wyborów żywieniowych.
 
 
Lic. Wioletta Dobkowska

Absolwentka studiów licencjackich na kierunku dietetyka na Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie. Posiada dużą wiedzę z zakresu dietoterapii otyłości i choroby refluk- sowej przełyku, o której pisała pracę licencjacką. Jej pasją jest eksperymen- towanie w kuchni, tworząc niskokalo- ryczne potrawy.
Newsletter
Chcesz być na bieżąco informowany o promocjach, nowościach oraz otrzymywać niezbędne informacje dot. zdrowego żwywienia ? Zostaw nam swój adres email.