Blog dietetyczny Eatfit24

  • 22/12
    2017

    ŚWIĘTA A DIETA

    Dla wielu z nas święta są czasem na pozwolenie sobie na większe lub mniejsze grzeszki żywieniowe.

    Tradycja mówi, że powinno się skosztować każdej z 12 potraw z wigilijnego stołu. Co jednak zrobić gdy chcielibyśmy przestrzegać tej tradycji, a jednocześnie zachować nienaganną, smukłą sylwetkę?

    Można trochę „odchudzić” nasze świąteczne potrawy. W jaki sposób?

    ·         zmień proporcje potraw;

    ·         tradycyjne śledzie w śmietanie zastąp sosem jogurtowo-śmietanowym w proporcjach 1:1, albo całkowicie zrezygnuj ze śmietany i zrób sos jogurtowy;

    ·         sałatkę jarzynową także możesz lekko „oszukać” zastępując majonez jogurtem naturalnym;

    ·         zamiast smażenia potraw- piecz je w rękawie;

    ·         jeśli nie wyobrażasz sobie świąt bez pierniczków zawsze możesz upiec je, w dietetycznej formie,

    ·         nie zawieszaj na choinkę cukierków- będą tylko niepotrzebnie kusić!
     

    A co zrobić już bezpośrednio podczas świętowania przy stole? Podpowiadamy:

    1.      Wybieraj mniej kaloryczne potrawy np. pierogi z kapustą i grzybami, barszcz czerwony na wywarze warzywnym, ryby pieczone oraz gotowane, potrawy bez dodatków sosów.

    2.      Spożywaj mniejsze porcje dań.

    3.      Ogranicz spożycie alkoholu, a najlepiej całkowicie z niego zrezygnuj.

    4.      Unikaj spożywania słodkich napojów gazowanych, zamiast nich wybieraj kompot z suszu, herbatę czy wodę mineralną.

    5.      Częściej wstawaj od stołu, by odrobinę się poruszać.

    6.      Wybierz się następnego dnia na dłuższy spacer lub jeśli wybierasz się na pasterkę zrezygnuj z samochodu i pójdź piechotą.

    7.      Pamiętaj, że ostatni posiłek powinien być na 2-3 godzin przed snem.

    8.      Przede wszystkim nie miej wyrzutów sumienia, jeśli nie stosowałeś się w 100% do swojej diety podczas świąt. To nic takiego, oczywiście jeśli zaraz po świętach wrócisz do racjonalnego żywienia i włączysz aktywność fizyczną.

    W tym możemy pomóc MY, czyli catering dietetyczny! Z bogatej gamy naszych diet możesz wybrać to co Tobie najbardziej odpowiada pod względem założeń diety, oraz  pod względem smaku. Pamiętaj, że na catering Eatfit24.pl zawsze możesz liczyć!

    Ciesz się smakowitymi świętami z rodziną a na co dzień świętuj zdrowie z naszymi eatfitowymi pysznymi i zdrowymi posiłkami.

Nasi specjaliści

Mgr Natalia Szmyt

Absolwentka Gdańskiego Uniwer- sytetu Medycznego – studia licenc- jackie na kierunku Dietetyka oraz Akademii Morskiej w Gdyni – studia magisterskie na kierunku To- waroznawstwo, specjalność Usługi Żywieniowe i Dietetyka. Ukończyła również studia podyplomowe na Uni- wersytecie Warmińsko - Mazurskim – Menedżer Jakości i Bezpieczeństwa Żywności. Interesuje się chemią żywności, związkami bioaktywnymi oraz ich zmianami zachodzącymi podczas przetwarzania żywności.
 
 
Mgr inż. Sylwia Moroz

Absolwentka Uniwersytetu Warmiń- sko-Mazurskiego w Olsztynie na kierunku Dietetyka
oraz Technologia Żywności i Żywienie Człowieka. Dieta to dla niej styl życia, w którym oprócz odpowiedniego jedzenia, podstawą jest ruch i pozyty-wne myślenie. Interesuje się psycho- logicznymi aspektami odżywiania, dlatego też jest zwolenniczka holistycznego i indywidualnego podejścia do każdej osoby w myśl dewizy: w zdrowym ciele, zdrowy duch. Jest promotorką nie tyle pomocy doraźnej, co działania długofalowego, uczącego mądrych wyborów żywieniowych.
 
 
Lic. Wioletta Dobkowska

Absolwentka studiów licencjackich na kierunku dietetyka na Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie. Posiada dużą wiedzę z zakresu dietoterapii otyłości i choroby refluk- sowej przełyku, o której pisała pracę licencjacką. Jej pasją jest eksperymen- towanie w kuchni, tworząc niskokalo- ryczne potrawy.
Newsletter
Chcesz być na bieżąco informowany o promocjach, nowościach oraz otrzymywać niezbędne informacje dot. zdrowego żwywienia ? Zostaw nam swój adres email.