Blog dietetyczny Eatfit24

  • 16/03
    2018

    DIETA A SPOŻYWANIE WĘGLOWODANÓW

    Wiele osób uważa, że podczas diety redukcyjnej należy ograniczyć spożycie węglowodanów, ale czy to jest prawdą?

    Otóż nie! Podstawą diety zarówno racjonalnej, jak i diety redukcyjnej powinny być właśnie węglowodany, stanowiące od 50-70% kaloryczności diety.  Najkorzystniej dla  zdrowego organizmu, gdy pochodzą z produktów nieoczyszczonych (pełnoziarnistych), czyli takich które nie zostały pozbawione łupiny nasiennej. Dlaczego? Ponieważ zawierają one zdecydowanie więcej błonnika pokarmowego, który m.in.:

    - odpowiada  za spowolnienie wchłaniania węglowodanów, przez co możemy uniknąć wahań stężenia glukozy we krwi,
    - odpowiedzialny jest za zwiększenie uczucia sytości
    - pomaga oczyszczać organizm z toksyn
    - pomaga obniżyć stężenie cholesterolu we krwi

    Ponadto produkty pełnoziarniste posiadają także więcej witamin z grupy B i witaminy E, białka roślinnego, żelaza czy magnezu.

    Do przykładowych produktów, które spełniają powyższe kryteria należą między innymi: ryż brązowy, kasze tj. kasza gryczana, jęczmienna pęczak czy jaglana, oraz makarony razowe i pełnoziarniste, pieczywo pełnoziarniste i razowe.

Nasi specjaliści

Mgr Natalia Szmyt

Absolwentka Gdańskiego Uniwer- sytetu Medycznego – studia licenc- jackie na kierunku Dietetyka oraz Akademii Morskiej w Gdyni – studia magisterskie na kierunku To- waroznawstwo, specjalność Usługi Żywieniowe i Dietetyka. Ukończyła również studia podyplomowe na Uni- wersytecie Warmińsko - Mazurskim – Menedżer Jakości i Bezpieczeństwa Żywności. Interesuje się chemią żywności, związkami bioaktywnymi oraz ich zmianami zachodzącymi podczas przetwarzania żywności.
 
 
Mgr inż. Sylwia Moroz

Absolwentka Uniwersytetu Warmiń- sko-Mazurskiego w Olsztynie na kierunku Dietetyka
oraz Technologia Żywności i Żywienie Człowieka. Dieta to dla niej styl życia, w którym oprócz odpowiedniego jedzenia, podstawą jest ruch i pozyty-wne myślenie. Interesuje się psycho- logicznymi aspektami odżywiania, dlatego też jest zwolenniczka holistycznego i indywidualnego podejścia do każdej osoby w myśl dewizy: w zdrowym ciele, zdrowy duch. Jest promotorką nie tyle pomocy doraźnej, co działania długofalowego, uczącego mądrych wyborów żywieniowych.
 
 
Lic. Wioletta Dobkowska

Absolwentka studiów licencjackich na kierunku dietetyka na Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie. Posiada dużą wiedzę z zakresu dietoterapii otyłości i choroby refluk- sowej przełyku, o której pisała pracę licencjacką. Jej pasją jest eksperymen- towanie w kuchni, tworząc niskokalo- ryczne potrawy.
Newsletter
Chcesz być na bieżąco informowany o promocjach, nowościach oraz otrzymywać niezbędne informacje dot. zdrowego żwywienia ? Zostaw nam swój adres email.