Blog dietetyczny Eatfit24

  • 23/03
    2018

    CZY WIESZ JAKI JEST KLUCZ DO IDEALNEJ SYLWETKI?

    Wymarzoną figurę można osiągnąć stosując się do zasady pięciu „U”. A czy wiesz co to oznacza?

    1. Urozmaicenie- w swojej diecie trzeba postawić na różnorodność produktów! Stosowanie się do tej zasady nie tylko nie powoli by do naszego życia wkradła się monotonia, ale także dzięki temu unikniemy niedoborów składników pokarmowych!
    2. Umiarkowanie- należy pamiętać o nie przejadaniu się, ponieważ nawet zdrowe dania i przekąski spożywane w zbyt dużych porcjach mogą wpłynąć na wzrost masy ciała.
    3. Uregulowanie- stałe pory oraz odstępy czasowe między posiłkami spowodują, że nie będziemy odczuwali silnego głodu, zmniejszy się nasz apetyt na wysokokaloryczne przekąski, ale przede wszystkim ureguluje się nasze stężenie glukozy we krwi (potocznie cukru), co jest niezwykle ważne dla osób chorujących na cukrzycę. Dlatego pamiętajmy, iż pierwszy posiłek powinien być spożyty nie później niż godzinę po przebudzeniu, w ciągu dnia powinny być spożywane co 3-4 godziny, natomiast ostatni posiłek powinien być zjedzony na 2-3 godzin przed snem.
    4. Unikanie- powinno się odnosić do produktów wysokoprzetworzonych, które przeważnie są wysoko kaloryczne, natomiast ich wartość odżywcza jest niewielka. Dodatkowo powinniśmy mieć na uwadze zmniejszenie ilości spożywanej soli oraz cukru. Jeśli mamy ochotę na coś słodkiego lepiej przyrządzić danie na bazie owoców z dodatkiem orzechów i pestek, niż sięgać po gotowe słodycze z półek sklepowych.
    5. Uprawianie sportu- Bardzo ważna zasada o której nikt nie powinien zapomnieć! Ruch w połączeniu z odpowiednio dobraną dietą wspomaga odchudzanie, a także pobudza przemianę materii, co więcej podczas ćwiczeń fizycznych wydzielają się endorfiny odpowiedzialne za poprawę nastroju!

    Wiosna już przyszła, więc warto pomyśleć o tym czy obecnie stosowana dieta oraz aktywność fizyczna spełnia powyższe warunki. Zastosowanie się do zasady pięciu „U” umożliwi szybsze zbliżenie się do idealnej sylwetki o której każdy marzy, zwłaszcza że lato zbliża się wielkimi krokami!

Nasi specjaliści

Mgr Natalia Szmyt

Absolwentka Gdańskiego Uniwer- sytetu Medycznego – studia licenc- jackie na kierunku Dietetyka oraz Akademii Morskiej w Gdyni – studia magisterskie na kierunku To- waroznawstwo, specjalność Usługi Żywieniowe i Dietetyka. Ukończyła również studia podyplomowe na Uni- wersytecie Warmińsko - Mazurskim – Menedżer Jakości i Bezpieczeństwa Żywności. Interesuje się chemią żywności, związkami bioaktywnymi oraz ich zmianami zachodzącymi podczas przetwarzania żywności.
 
 
Mgr inż. Sylwia Moroz

Absolwentka Uniwersytetu Warmiń- sko-Mazurskiego w Olsztynie na kierunku Dietetyka
oraz Technologia Żywności i Żywienie Człowieka. Dieta to dla niej styl życia, w którym oprócz odpowiedniego jedzenia, podstawą jest ruch i pozyty-wne myślenie. Interesuje się psycho- logicznymi aspektami odżywiania, dlatego też jest zwolenniczka holistycznego i indywidualnego podejścia do każdej osoby w myśl dewizy: w zdrowym ciele, zdrowy duch. Jest promotorką nie tyle pomocy doraźnej, co działania długofalowego, uczącego mądrych wyborów żywieniowych.
 
 
Lic. Wioletta Dobkowska

Absolwentka studiów licencjackich na kierunku dietetyka na Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie. Posiada dużą wiedzę z zakresu dietoterapii otyłości i choroby refluk- sowej przełyku, o której pisała pracę licencjacką. Jej pasją jest eksperymen- towanie w kuchni, tworząc niskokalo- ryczne potrawy.
Newsletter
Chcesz być na bieżąco informowany o promocjach, nowościach oraz otrzymywać niezbędne informacje dot. zdrowego żwywienia ? Zostaw nam swój adres email.