Blog dietetyczny Eatfit24

  • 21/06
    2018

    PLAŻOWANIE W WERSJI FIT!

    Urlopy zbliżają się tuż tuż więc wiele osób zastanawia się jak wytrwać na diecie podczas wakacji kiedy wokół jest tyle pokus żywieniowych. Wszędzie smakołyki w postaci lodów, gofrów, zapiekanek i innych pyszności. Ale jak tu wrócić do domu bez zbędnych kilogramów i bez jakichkolwiek wyrzutów sumienia?

    NAJWANIEJSZE ZASADY

    Przede wszystkim powinniśmy zwrócić uwagę na ilość spożywanych posiłków. Nawet jeśli pozwolimy sobie na coś „zakazanego”, nie powinniśmy za mocno odbiegać w pozostałych posiłkach od naszych codziennych i miejmy nadzieje prawidłowych nawyków żywieniowych. Pamiętajmy, że dziennie powinniśmy spożywać 3 główne posiłki oraz 2 w postaci przekąsek. Równie ważne jest spożycie płynów najlepiej w postaci wody.

    Jeśli wybieramy się nad morze warto skorzystać z tego czasu i spożywać potrawy oparte na rybach. Najlepiej wybierać takie które nie są smażone, ale na przykład pieczone czy też gotowane na parze. Pamiętajmy o porcji węglowodanów do posiłku w postaci kasz, ryżu, makaronów czy ziemniaków (najlepszą opcją są kasze gruboziarniste, ryż brązowy oraz makarony razowe). Nieodłącznym dodatkiem do posiłku powinny być również świeże warzywa w postaci sałatek, surówek lub po prostu słupków warzywnych.

    Jako przekąski wybierajmy świeże owoce sezonowe (np. brzoskwinie, nektarynki, truskawki czy arbuzy), sałatki owocowe, smoothie oraz koktajle zarówno owocowe jak i warzywno-owocowe, mogą być także lody ale w ograniczonej ilości!

    Starajmy się nie spożywać fast foodów które są wszem obecne w miasteczkach typowo wypoczynkowych. Przecież nad morzem możemy spróbować nowych potraw opartych o składniki pochodzące z tych terenów!

    Pamiętajmy także, że plażowanie to nie tylko opalanie ale również aktywność fizyczna. Można grać w plażową piłkę siatkową czy nożną, pływać w morzu lub spacerować jego brzegiem.

     

    A jeśli na razie nie planujesz żadnych wyjazdów, ale pomimo tego chciałbyś zadbać o swoje zdrowie zachęcamy do skorzystania z naszych usług. Wśród naszych diet na pewno znajdzie się taka która spełni Twoje oczekiwania w 100%. Zapraszamy do zapoznania się z nimi: https://eatfit24.pl/menu/ 

Nasi specjaliści

Mgr Natalia Szmyt

Absolwentka Gdańskiego Uniwer- sytetu Medycznego – studia licenc- jackie na kierunku Dietetyka oraz Akademii Morskiej w Gdyni – studia magisterskie na kierunku To- waroznawstwo, specjalność Usługi Żywieniowe i Dietetyka. Ukończyła również studia podyplomowe na Uni- wersytecie Warmińsko - Mazurskim – Menedżer Jakości i Bezpieczeństwa Żywności. Interesuje się chemią żywności, związkami bioaktywnymi oraz ich zmianami zachodzącymi podczas przetwarzania żywności.
 
 
Mgr inż. Sylwia Moroz

Absolwentka Uniwersytetu Warmiń- sko-Mazurskiego w Olsztynie na kierunku Dietetyka
oraz Technologia Żywności i Żywienie Człowieka. Dieta to dla niej styl życia, w którym oprócz odpowiedniego jedzenia, podstawą jest ruch i pozyty-wne myślenie. Interesuje się psycho- logicznymi aspektami odżywiania, dlatego też jest zwolenniczka holistycznego i indywidualnego podejścia do każdej osoby w myśl dewizy: w zdrowym ciele, zdrowy duch. Jest promotorką nie tyle pomocy doraźnej, co działania długofalowego, uczącego mądrych wyborów żywieniowych.
 
 
Lic. Wioletta Dobkowska

Absolwentka studiów licencjackich na kierunku dietetyka na Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie. Posiada dużą wiedzę z zakresu dietoterapii otyłości i choroby refluk- sowej przełyku, o której pisała pracę licencjacką. Jej pasją jest eksperymen- towanie w kuchni, tworząc niskokalo- ryczne potrawy.
Newsletter
Chcesz być na bieżąco informowany o promocjach, nowościach oraz otrzymywać niezbędne informacje dot. zdrowego żwywienia ? Zostaw nam swój adres email.